There was an error in this gadget

Sunday, May 24, 2009

petang~

kebusanan di petang hari~

board kepala katil
beljar untuk masa dpn

tiada motif



si rajin.si biase2.si pemalas ;D









Saturday, May 23, 2009

B.O.S.A.N

da hbs da revolusi kor uniten..
tgl test je r..

siang td.bermaen2..baling2 selipa aka tuju selipa.zman ble nth org pgl game tu gne nme tu.
bru ak tau.rmi gle rupenye yg tak reti men permaian yg agk tradisional.bangga plak menjadi diri sndri en.hahaha.

we were like lawan onther platun.n sy serta sharmala je yg perempuan di situ..memle tu. sharmala r.dok nina.nina.nina.haha..tu kerana die tak tau nme org len.haha.seronok r.then semi plak.kerana ak telampau blgak en.kalah.hahaha..cit sungguh.sakit jiwa aja kalah ni.haahhaa.

then blk g skola amek sijil..takde bnde pon.tp en.miss ateqah.cm suprise gle ak nk jd cg.haha.sy sndri tekjot ngn diri sy..die kte en.hah.nti awk rse blk pe awk wat kt sy dlu.haha..then she was asking for mbr sy yg ske tgk cermin gak..hanan r tu.haha.aish..hanan2..hohoho..


gtg..mandi2..

Saturday, May 16, 2009

guru malaysia

happy birthday kimah.

a very long night.plak cm tak jdi.but smue nye bjln ngn lancar..

cm bese r.men true or dare..

cm lucky plak en.kne r..better plh kebenaran dr dare yg cnfrm merapu2..

soalan pertama: ko syg nani tak?.

soalan di tnye bedasarkan keselaluan ak gado ngn nani. :)

jawapan sy:. nth la..ak cm takde rse syg kt org.mungkin ad.tp mybe ak tak nk rse tu ad..bkn nk kte tak syg sesmue ni.mybe ak syg relationship ni.

soalan kedua : ko ad rse kehilangan tak klu nani tak g clas?..(sukati korg je nk tnye ak pape en.huhu)

jawapan sy : ak cm tak nk bgntung hrp kt org..kire cm ak tak nk r..klu ak bgntung sgt kt nani ke pe..KALAU. nti klu die takde.ak tak le stdy ke pe..tk nk r cmtu en..ak cm nk bpgng en.ak hidup tok dri ak.bkn tok org len..tp.mlsnye.bnd etu jauh lg nk capai. :(

pape pon.sy gembre.kerna bjye mengenankn kimah.nani..jo..hahah..yg len tu..saba ye..next time.hahaha~

SELAMAT HARI GURU~

Sunday, May 10, 2009

^^

Orang kata aku lahir dari perut mak..
(bukan org kata…memang betul)

Bila dahaga, yang susukan aku….mak
Bila lapar, yang suapkan aku….mak
Bila keseorangan, yang sentiasa di sampingku.. ..mak
Kata mak, perkataan pertama yang aku sebut….Mak
Bila bangun tidur, aku cari….mak
Bila nangis, orang pertama yang datang ….mak
Bila nak bermanja, aku dekati….mak
Bila nak bergesel, aku duduk sebelah….mak
Bila sedih, yang boleh memujukku hanya….mak
Bila nakal, yang memarahi aku….mak
Bila merajuk, yang memujukku cuma….mak
Bila melakukan kesalahan, yang paling cepat marah….mak
Bila takut, yang tenangkan aku….mak
Bila nak peluk, yang aku suka peluk….mak
Aku selalu teringatkan ….mak
Bila sedih, aku mesti talipon….mak
Bila seronok, orang pertama aku nak beritahu…..mak
Bila bengang.. aku suka luah pada..mak
Bila takut, aku selalu panggil… “mmaaakkkk! ”
Bila sakit, orang paling risau adalah….mak
Bila nak exam, orang paling sibuk juga….mak
Bila buat hal, yang marah aku dulu….mak
Bila ada masalah, yang paling risau…. mak
Yang masih peluk dan cium aku sampai hari ni.. mak
Yang selalu masak makanan kegemaranku….mak
kalau balik ke kampung, yang selalu bekalkan ulam & lauk pauk…..mak
Yang selalu simpan dan kemaskan barang-barang aku….mak
Yang selalu berleter kat aku…mak
Yang selalu puji aku….mak
Yang selalu nasihat aku….mak
Bila nak kahwin..Orang pertama aku tunjuk dan rujuk…..mak

Aku ada pasangan hidup sendiri….

Bila seronok, aku cari….pasanganku
Bila sedih, aku cari….mak

Bila berjaya, aku ceritakan pada….pasanganku
Bila gagal, aku ceritakan pada….mak

Bila bahagia, aku peluk erat….pasanganku
Bila berduka, aku peluk erat….emakku

Bila nak bercuti, aku bawa….pasanganku
Bila sibuk, aku hantar anak ke rumah….mak

Bila sambut valentine.. Aku bagi hadiah pada pasanganku
Bila sambut hari ibu…aku cuma dapat ucapkan “Selamat Hari Ibu”

Selalu.. aku ingat pasanganku
Selalu.. mak ingat kat aku

Bila-bila… aku akan talipon pasanganku
Entah bila… aku nak talipon mak

Selalu…aku belikan hadiah untuk pasanganku
Entah bila… aku nak belikan hadiah untuk emak

Renungkan:“Kalau kau sudah habis belajar dan berkerja… bolehkah kau kirim wanguntuk mak?mak bukan nak banyak… lima puluh ringgit sebulan pun cukuplah”.Berderai air mata jika kita mendengarnya……..Tapi kalau mak sudah tiada……….MAKKKKK…RINDU MAK…. RINDU SANGAT….

Berapa ramai yang sanggup menyuapkan ibunya….
berapa ramai yang sanggup mencuci muntah ibunya…..
berapa ramai yang sanggup mengantikan lampin ibunya…..
berapa ramai yang sanggup membersihkan najis ibunya…….
berapa ramai yang sanggup membuang ulat dan membersihkan luka kudis ibunya….
berapa ramai yang sanggup berhenti kerja untuk menjaga ibunya…..
dan akhir sekali berapa ramai yang sembahyang JENAZAH ibunya……

Seorang anak mendapatkan ibunya yang sedang sibuk menyediakan makan malam di dapur lalu menghulurkan sekeping kertas yang bertulis sesuatu.
Si ibu segera mengesatkan tangan di apron menyambut kertas yangdihulurkan oleh si anak lalu membacanya.

Kos upah membantu ibu:
1) Tolong pergi kedai : RM4.00
2) Tolong jaga adik : RM4..00
3) Tolong buang sampah : RM1.00
4) Tolong kemas bilik : RM2.00
5) Tolong siram bunga : RM3.00
6) Tolong sapu sampah : RM3.00
Jumlah : RM17.00

Selesai membaca, si ibu tersenyum memandang si anak sambil sesuatu berlegar-legar si mindanya. Si ibu mencapai sebatang pen dan menulis sesuatu di belakang kertas yang sama.

1) Kos mengandungkanmu selama 9 bulan - PERCUMA
2) Kos berjaga malam kerana menjagamu - PERCUMA
3) Kos air mata yang menitis keranamu - PERCUMA
4) Kos kerunsingan kerana bimbangkanmu - PERCUMA
5) Kos menyediakan makan minum, pakaian, dan keperluanmu -PERCUMA
Jumlah Keseluruhan Nilai Kasihku - PERCUMA

Air mata si anak berlinang setelah membaca apa yang dituliskan olehsiibu. Si anak menatap wajah ibu,memeluknya dan berkata,“Saya Sayangkan Ibu”. Kemudian si anak mengambil pen dan menulis “TelahDibayar” pada mukasurat yang sama ditulisnya.


totally true.

ibu~

rse tak dihargai tu..pergh..indah amat~.
wlu nmpk sy cm tak dihargai.ketahuila.sy mmg ego tok tunjuk smue tu..hoho.


selamat hari ibu mummy~
lov ya~