Wednesday, February 02, 2011

"hujan emas di negara orang, hujan batu di negara sendiri. lebih baik di negara sendiri. di egypt ada pemberontakan. di australia ada banjir. di uk dan usa harga yuran belajar naik berkali2 ganda. gunung berapi meletus di jepun. korea di ambang peperangan. dan macam2 lgi. di kala kesusahan menimpa, barulah nak pulang ke tanahair. nasib baik menuntut ilmu di ipta. :) "
aku copy paste dari blog bob yang die copy serta paste dari kawan die.

untuk aku yang sedang belajar di Sydney Australia, aku tak kesah pun apa die cakap. aku sendiri bersyukur sebab dapat peluang belajar jauh2 ni kan. bukan senang. mmg la ramai rakyat malaysia dekat sni as in dekat sydney ni ade banyak universiti, University New South Wales, University of Sydney, Uni of Newcastle, Uni of Wollonggong, Uni of Macquire.

TAPI kami2 ini semua rase bertuah kot sebab ade dekat sini, dapat rase pengalaman belajr dekat negara orang. kadang-kadang teringin jugak aku ni kan nak rase jadi mahasiswa dekat ipta tu. jadi student yang ade pengalaman best2 dekat malaysia tu kan. tp nak rse belajar dekat sni kne la sacrifice pengalaman belajar dekat sane kan.

di Australia memang. banjir dekat Queensland dekat brisbane teruk sangat. rosak jugak la kot city die tu. lepas tu malam ni ade Cyclone Yasi dekat Cairns, oh tu dalam Queensland jugak.tp atas sikit. lepas tu.org kate. nsw pulak banyak bush fire. dunia kot.

Malaysia sendiri tak kalah di landa musibah kan. Banjir dekat Segamat tu teruk jugak tengok. tapi air tak laju sgt. nampak macam padang jarak padang terkukur jugak la aku tengok bile kawasan tu dah. keadaan yang lain aku tak tahu sangat sebab org tak post pasal benda tu sebab sibuk pasal Mesir.

Belajar dekat sini selain kalau homesick bukannye nak bole balik teruskan.tp dekat sni. belajar nak survive dengan tapak kaki sendiri. belajar susah dahulu dalam kehidupan.lepas tu baru senang. haha

Aku nak jugak rase belajar balik dalam kelas semua melayu, cakap melayu dalam kelas, tapi. rasenya. dah mula langkah aku dekat sini, insyallah aku akan habiskan ape yang aku da mulakan:D

the best place to be is home kan. macam kau menangis gaduh dengan kawan la. lepas tu sure lari dekat mak. sebab kau rase pelukan mak kau tu rase paling selamat kan. same la. kitrg macam mane pun suke dekat sini, tapi Malaysia tetap rumah kami yang kami rase paling selamat dekat sne.:D